Presenteer je online
Zakelijk twitteren helpt je allereerst met je online presentatie, aangezien je gratis berichten kunt plaatsen. Volg de leiders binnen je branche, of ga op zoek naar anderen die ook hun eigen website of bedrijf gestart zijn.
Aan hun tweets kun je voor een groot deel aflezen wat er zoal gebruikelijk is op dit medium. Bovendien is de kans groot dat zij jou ook gaan volgen, waardoor je een groep followers op kunt bouwen. Presenteer jezelf met zakelijk twitteren door zowel bedrijfsmatig als persoonlijk te laten zien wie je bent en waar je voor staat.
Deel acties en aanbiedingen
Daarnaast kun je zakelijk twitteren om aanbiedingen en acties te presenteren. Dit werkt vooral goed wanneer je beschikt over een webshop en er een bepaald product in de spotlights dient te worden gezet.
Presenteer je followers de mogelijkheid om een korting te krijgen, of het artikel gratis thuisgestuurd te krijgen. Ook kun je acties alvast aankondigen, zodat je volgers er eerder van op de hoogte zijn. Op die manier kun je zakelijk twitteren om waarde te creëren voor de mensen die je volgen en daarmee als het ware ‘fan’ van je zijn geworden.
Tweet interessante informatie
Het is tenslotte van groot belang om het zakelijk twitteren zo interessant mogelijk te houden en ‘waarde’ te creëren. Dat is wellicht een wat vaag begrip, maar bedenk je bij iedere tweet ‘wat hebben mijn volgers hieraan?’.
Helpt het ze om bepaalde diensten te begrijpen, kunnen ze er een korting mee verzilveren of levert het waardevolle informatie op? Hoe meer je volgers aan je tweets hebben, hoe meer nieuwe followers je op den duur aan zal spreken. Zakelijk twitteren levert je op die manier uiteindelijk een grote groep volgers op, waardoor je een steeds grotere invloed uit kunt oefenen en je zal merken dat je zakelijk succes gaat boeken, via het internet.
Vind ik goed